Fee(back) si Feed(back) in educatie. Taxam sau hranim.

triunghiul-agresor-salvator-victimaEste o granita fina intre fee(back) si feed(back) dar domeniile sunt de nivele/frecvente diferite ale constiintei. Primul domeniul guvernat de a taxa, adica a da in apoi pe legea datului si primitului parte din esenta primita(buna/rea), a te razbuna ca reactie la actiunea celuilalt necorespunzatoare sistemului tau de nevoi(gandire cantitativa, reactiva pe acelasi registru mirroring) iar al doilea domeniu este guvernat de verbul a hrani, a da inapoi ceva alchimizat ce duce la o evolutie pozitiva (salt evolutiv in constiinta). “Cand dai, la inceput dai din ceea ce ai(cantitativ n.e.), apoi, de la un moment dat, dai din ceea ce esti(calitativ n.e.).” (Parintele Arsenie Boca)

Bulina cu pricina(vezi Povestea bulinei negre) este de ordin cantitativ, perceptia copilului si ulterior a doamnei x, fiind in concordanta cu frecventa joasa a abordarii, alternativa cu succes este oferirea copilului/adultului a unui set de ordin calitativ “cum se linistesc subit copiii daca le creezi un climat de incredere si pace , daca le vorbesti frumos si calm , fara amenintari , daca nu desparti prietenii care vor sa doarma in patuturi alaturate ,sa stai pe langa ei sa-i mangai cate-un pic pe fiecare si/sau chiar( culmea culmilor) sa le citesti o poveste”/ si tu poti ca educator din alta generatie/alta mentalitate sa generezi si sa obtii o atmosfera de pace in interiorul tau si la job integrand in stilul tau de educare recomandari ale zanisoarei sau de exemplu cele ale lui Lajos Louis Krisof (educator Castelul Bucuriei):

1. Nu despartiti prietenii la somn si la masa

2. Lasati-i sa se joace impreuna.

3. Metodele de recompensa si pedeapsa conditioneaza dezvoltarea naturala a personalitatii!

4. Ajutati-i sa devina asertivi!

5. Ascultati-le parerea cand incepeti predarea unei lectii noi, “ce vreti sa facem astazi” ? despre ce ati vrea sa invatam?

6. Prezentati-le copiilor din grupa prietenia voastra cu parintii lor, functioneaza modul de colaborare

7. Propuneti copiilor intalniri in afara gradinitei, gen, iesiri in parc cu prietenii.

8. Gasiti metode prielnice de a va arata nemultumirea voastra fata de un comportament nedorit intr-un mediu prietenos – imbratisari, la joaca

9. Gasiti impreuna gusturi si pasiuni in care sa va identificati armonia si energia pozitiva – stil de predare prin inteligenta emotionala.

10. Aratati-i ca sunteti pentru ei acolo, cautati copilul din voi si renuntati la cateva clipe de autoritatea didactica – fiti prietenul lor de joaca.

BULINA NEAGRA IN MANA MAMEI SI PE PIEPTUL EDUCATOARE A RAMAS TOT UN “FEEBACK”, O TAXARE fara un orizont de dezvoltare, de salt in constiinta, insotitor. O invitatie la reflectare: CUM putem dezvolta gandirea cantitativa in calitativa (realiza saltul de la cantitativ la calitativ)astfel incat sa putem oferi mai multe substante hranitoare celor cu care interactionam(copil, partener de viata, educator, colegi, prieteni etc) in conditiile in care creierul nostru este tare comod si mai mult obisnuit din copilarie cu gandirea cantitativa(masurabil/dihotomic)?

In cazul de fata orizontul pozitiv al abordarii hranitoare este “zanisoara”, insa creierele doamnelor cu bulinele poate nu sunt inca pregatite a lucra cu calitativul…poate(i.e. speranta este ca) sunt creiere(mame, educatoare, prietene) in alte gradinite/camine/comunitati educationale care pot urmari acest orizont al abordarii calitative in actul educational, inspirate fiind si de acest articol… Inteligenta Divina pune in destinul nostru EXACT ceea ce este necesar evolutiei noastre. Pe acest principiul atat copila, mama cat si educatoarele, si noi cei care am acordat atentie am primit ceea ce aveam nevoie in traseul nostru initiatic. Raportul victima agresor cu triangulare pe salvator rotindu-se si perpetuandu-se. Vine si saltul la momentul potrivit pentru fiecare din actorii acestul context.

Articolul sursa